Friday, August 28, 2009

TERASA HATI

Semalam dia msg bagitau dia nak sembang2....
Boleh ke nak call....
Aku bls msg ckp esokla kita sembang....
Pastu dia kata xpela....
Aku pun say gud nite n tata...


Aku pun meneruskan perbualan dgn housemate aku...
Dia luahkan masalah dia...
Mcm2 la.... Semuanya yg sedih2....
Aku pun dgr la ngan khusyuk...
Aku ni kekadang pendengar yang baik...
Kekadang pengkritik yang hebat...
Kekadang aku diam n wat lenga jer...
Kekadang aku beri pendapat yg bernas...
Pastu aku tidur...


Pagi tadi dia msg lagi....
Tetiba tanya nape aku tak nak sembang ngan dia...
Aku pun jawab aku tgh dengar kwn aku luah perasaan....
Huhuhu.... Rupanya dia bagitau dia terasa hati....
Aku kata terasa hati????
Dia kata, ada la sikit....
Oh... Mudahnya terasa hati...
Aku ni pulak, cukup susah nak terasa2 hati ni...
Buat la apapun, aku mcm tu jugak...
Kecuali kalau menyentuh sentimen maruah aku...
Ataupun maruah family aku....


Tapi satu jer yg aku tau....
Selagi bernama manusia....
Kita sentiasa memerlukan...
Perhatian n kasih sayang....
:)

No comments: